Prava potrošača

UVJETI KORIŠTENJA

 

Ovi Opći uvjeti reguliraju uvjete prodaje i kupnje robe, prava i obveze kupaca te ostala pitanja bitna za funkcioniranje internetske trgovine VOLIMA.hr tvrtke Trgovina Pegasus d.o.o. (u daljnjem tekstu: VOLIMA). Opći uvjeti također predstavljaju ugovorne odredbe između VOLIMA i kupca koji naručuje robu putem interneta na adresi www.volima.hr. VOLIMA djeluje u skladu s važećim propisima Republike Hrvatske, posebno u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (ZVPot), preporukama GZS, Općom uredbom o zaštiti podataka (UREDBA) te Zakonom o zaštiti osobnih podataka (ZVOP-1), kao i Zakonom o elektroničkim komunikacijama (ZEKom-1).

Potrošnik, korištenjem internetske trgovine, klikom na polje "potvrda narudžbe" ili pristupom internetskoj trgovini putem drugih elektroničkih komunikacijskih kanala (telefon, online savjetovanje), potvrđuje da je upoznat s sadržajem ovih Općih uvjeta te prihvaća njihove odredbe.

Nakon izvršene narudžbe na www.volima.hr, kupac će primiti elektroničku poruku s naslovom "NARUDŽBA BR. _____", u kojoj će biti obaviješten da je njegova narudžba uspješno stvorena i dobila jedinstveno numeriranje u sustavu VOLIMA. Ova elektronička potvrda potvrđuje da VOLIMA ima sve informacije za nastavak postupka u vezi s plaćanjem i dostavom robe. Kada VOLIMA dodatno provjeri dostupnost robe u svojim skladištima ili kod dobavljača, kupac će dobiti obavijest da je njegova narudžba potvrđena, a VOLIMA nastavlja postupak dostave na način koji je odabrao kupac. Kupca će se obavijestiti putem njegove elektroničke pošte i/ili na njegov broj telefona.

Ugovor traje dok se ne ispune prava i obveze ugovornih stranaka prema ugovoru. Robu mogu naručivati samo punoljetne osobe.

Ako je za određenu robu na web stranici označena "ZALIHA", to znači da je ta roba tog dana do 03:00 bila dostupna u jednom od skladišta VOLIMA ili kod našeg dobavljača. Ako je roba u trenutku kada kupac izvrši narudžbu na web stranici www.volima.hr već prodana, tim VOLIMA ponudit će kupcu rješenje s sličnom drugom robom ili naručivanjem te robe od dobavljača ili izravno iz tvornice.

Sve cijene na web stranici www.volima.hr izražene su u EUR, važeće na dan narudžbe robe i uključuju PDV.

VOLIMA izdaje račun kupcu za kupljenu robu ili usluge i mora se pridržavati navedenih cijena i prodajnih uvjeta. Ako roba trenutno nije dostupna ili VOLIMA treba dodatnu potvrdu zaliha od dobavljača, prodavatelj će kupcu izdati predračun. Cijene za robu ne uključuju troškove dostave i unosa. Kupac se prilikom naručivanja robe mora složiti s troškovima dostave i svim ostalim dodatnim troškovima koji će nastati u vezi s naručenom robom.

Osnovni podaci o pojedinoj robi - tehničke značajke robe i slike - bit će navedeni na web stranici svakog proizvoda.

 

Slike proizvoda su uglavnom 3D vizualizacije i tehnički crteži, izrađeni od strane proizvođača ili dobavljača tog proizvoda - VOLIMA nije odgovorna za te materijale.

VOLIMA ispunjava svoju obvezu prema kupoprodajnom ugovoru dostavom robe kupcu - osobno ili putem dostavne službe. Kupac ima pravo osobnog preuzimanja robe u salonu ili skladištu VOLIMA.

Rizik od gubitka ili oštećenja robe prelazi s VOLIMA-e na kupca kada kupac fizički primi robu ili kada treća osoba, koja nije kurir, fizički primi robu i koju kupac odredi u tu svrhu. Ako kupac naruči prijevoz dostavnom službom koju nije ponudio prodavatelj, rizik uništenja ili oštećenja robe prelazi na kupca prilikom predaje robe prijevozniku.

 - Kada primite paket, molimo vas da provjerite jeste li dobili proizvod koji ste naručili. Ako ste dobili proizvod koji niste naručili, nemojte otvarati ili koristiti taj proizvod. Ako je kupac otvorio, sastavio ili koristio pogrešno dostavljeni proizvod, to znači da je postao financijski odgovoran za taj proizvod.

- Ako slika na ambalaži ili šifra proizvoda ne odgovaraju naručenom predmetu, proizvodu ili ambalažu nemojte otvarati, već nas kontaktirajte na volima@volima.hr ili na broj telefona  097 77 99999 kako biste provjerili je li stvarna isporuka. 
 

- Ako ste sigurni da ste primili naručeni proizvod, savjetujemo vam da pažljivo otvorite ambalažu. Ne oštećujte zaštitne folije, naljepnice i zaštitnike dok niste potpuno sigurni da ćete zadržati proizvod.

- Neki proizvodi pakiraju se na način da otvaranje oštećuje ambalažu, ili paketi imaju postavljene sigurnosne pečate. Kod takvih proizvoda važno je saznati prije otvaranja je li to proizvod koji ste naručili ili je li proizvod u skladu s vašim potrebama i namjeravanom upotrebom.

- Prilikom isporuke putem naše dostavne usluge (VOLIMA), potrebno je pregledati proizvod zajedno s dostavljačem i potpisati otpremnicu tek nakon što pregledate robu.

Potpisivanje na otpremnici znači da preuzimate odgovornost za robu. U slučaju dostave putem dostavne usluge, savjetujemo vam:

- Pregledajte paket prilikom dostave zajedno s dostavljačem.

- Prvo provjerite postoje li vanjska oštećenja na ambalaži i obavijestite dostavljača

Ako smatrate da su sadržaji paketa oštećeni ili slomljeni, pažljivo otvorite proizvod i pregledajte ga zajedno s dostavljačem. Ne morate prihvatiti oštećeni proizvod - možete ga odbiti, ali nas odmah obavijestite. To je jedini način da vam pripremimo novi proizvod ili vratimo kupljenu cijenu.



 

PRAVA KUPACA

U slučaju ugovora na daljinu, kupac ima pravo obavijestiti prodavatelja unutar 14 dana da povlači svoj pristanak na ugovor, ne morajući navoditi razloge za svoju odluku. U ovom slučaju, troškove povrata robe snosi kupac. Kupac nema pravo povući se iz ugovora u slučaju kupnje robe izravno na mjestu preuzimanja, budući da se ne radi o ugovoru sklopljenom na daljinu.

 

Kod ugovora o prodaji, spomenuti rok za odustajanje počinje teći onog dana kada:

 

 - kupac ili treća strana koju nije odabrao dostavljač stvarno preuzme posjed nad robom

- kupac ili treća strana koju nije odabrao dostavljač stvarno preuzme posjed nad zadnjim komadom robe ako je predmet ugovora više komada robe naručenih od strane kupca u jednoj narudžbi

- kupac ili treća strana koju nije odabrao dostavljač stvarno preuzme posjed nad zadnjom pošiljkom ili komadom robe ako dostava robe uključuje više pošiljki ili komada

- kupac ili treća strana koju nije odabrao dostavljač stvarno preuzme posjed nad prvom pošiljkom robe ako je dostava robe redovita tijekom određenog razdoblja

 

Potrošač ostvaruje pravo na odustajanje od ugovora putem izjave na posebnom obrascu za odustajanje ili na drugi nedvosmislen način. Smatra se da je kupac podnio izjavu o odustajanju na vrijeme ako je poslana unutar roka određenog za odustajanje od ugovora. Kupac snosi teret dokazivanja glede ostvarivanja prava na odustajanje. VOLIMA je obvezna odmah pisano ili na drugi trajni nosač podataka obavijestiti kupca o primitku obrasca.

Prodavatelj mora izvršiti povrat odmah, ili najkasnije 14 dana nakon primitka obavijesti o odustajanju od ugovora. Prodavatelj vraća primljene uplate kupcu istim sredstvima plaćanja koja je koristio kupac. To znači da ako je narudžba plaćena kreditnom karticom, povrat će se izvršiti povratom sredstava na karticu. Ako je narudžba plaćena na bilo koji drugi način (pouzećem, e-bankingom, trajnim nalogom), sredstva se uplaćuju na bankovni račun kupca, pa kupac mora dostaviti broj računa prodavatelju. Prodavatelj može zadržati povrat primljenih uplata dok ne budu prihvaćene vraćene robe ili dok kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu natrag.

Ako je kupac već primio robu i odustaje od ugovora, mora je vratiti ili predati prodavatelju ili osobi ovlaštenoj od tvrtke da primi robu, najkasnije 14 dana nakon obavijesti o odustajanju. Kupac se smatra da je vratio robu na vrijeme ako je poslao prije isteka 14-dnevnog roka za povrat. U vezi s odustajanjem od ugovora, kupac pokriva samo troškove povrata robe. Kupac mora vratiti primljenu robu neoštećenu i u istoj količini, osim ako je roba uništena, oštećena, izgubljena ili je njena količina smanjena ne zbog krivnje kupca. Kupac odgovara za smanjenje vrijednosti robe ako je smanjenje vrijednosti rezultat postupanja koje nije apsolutno nužno za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcionalnosti robe.

Kupac nema pravo povući se iz ugovora u slučaju ugovora:

- o robi koja je proizvedena prema točnim uputama potrošača i prilagođena njegovim osobnim potrebama

- o robi koja je pokvarljiva ili brzo ističe

- o isporuci zapečaćenih zvučnih ili videozapisa i računalnih programa, ako je kupac otvorio sigurnosni pečat nakon isporuke (ako nema pečata, primjenjuje se ako je kupac otvorio originalno pakiranje)

- o isporuci novina, periodika

- o isporuci zapečaćene robe koja nije pogodna za povrat zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga, ako je potrošač otvorio pečat nakon isporuke (to uključuje brijače, masažere, odjeću za mršavljenje, rezervne mreže i noževe za brijanje, četkice za zube,...)

- o isporuci robe koja je, zbog svoje prirode, nerazdvojno pomiješana s drugim predmetima.

Ako narudžbu izvršava pravna ili fizička osoba koja obavlja plaćenu djelatnost, bez obzira na svoj pravni organizacijski oblik ili vlasništvo, odredbe ovog poglavlja na njega se ne primjenjuju.

 

REKLAMACIJE

 

Potrošač može podnijeti žalbu s ciljem ostvarivanja prava temeljenih na materijalnim nedostacima, jamstvu, netačno izračunatoj cijeni i drugim pogreškama.

Sve žalbe moraju se podnijeti putem e-mail adrese reklamacije@volima.hr a u slučaju jamstvene reklamacije, također se mora podnijeti zapisnik o žalbi. Ako se reklamacija podnosi zbog nedostataka u robi koju je isporučio dobavljač, VOLIMA će odmah proslijediti reklamaciju dobavljaču na daljnje razmatranje. U tom slučaju, VOLIMA neće biti odgovoran za daljnje postupke dobavljača.

VOLIMA ili njegovi dobavljači vode evidenciju primljenih reklamacija i čuvaju ih najmanje 2 (dvije) godine od datuma podnošenja. VOLIMA / dobavljač će potvrditi primitak reklamacije potrošaču i obavijestiti o broju pod kojim se čuva u evidenciji primljenih reklamacija.

Prodavatelj će odgovoriti na reklamaciju potrošača odmah ili najkasnije u roku od 8 (osam) dana od datuma primitka reklamacije.

Ako se reklamacija riješi povratom plaćenog iznosa, ovaj povrat ovisi o načinu plaćanja narudžbe:

1. ako je narudžba plaćena kreditnom karticom, povrat se vrši vraćanjem sredstava na karticu
2. ako je narudžba plaćena na bilo koji drugi način (pouzećem, e-banking, uplatnicom, plaćanje na mjestu preuzimanja), sredstva se uplaćuju na račun kupca, pa kupac mora dostaviti SVE podatke o računu i adresi stanovanja u tu svrhu

3. Tvornički (materijalni) nedostatak Prodavatelj mora isporučiti robu kupcu u skladu s ugovorom i također odgovara za materijalne (tvorničke) nedostatke. Prodavatelj odgovara za sve tvorničke nedostatke koje je roba imala prilikom primitka od strane kupca, bilo da su poznati ili ne. Prodavatelj je također odgovoran za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon što je kupac preuzeo robu, ako su rezultat uzroka koji je već postojao prije toga. Blaga materijalna pogreška se ne uzima u obzir. Prodavatelj također odgovara za nedostatke koje bi kupac lako primijetio - u slučaju da je osigurao da roba nema nedostataka ili da ima određene karakteristike ili značajke.

Reklamacija je uvažena ako :

1. ako stvar nema svojstva potrebna za njezin normalan uporabu ili za promet
2. ako stvar nema svojstva potrebna za određenu uporabu za koju je kupac kupuje (a to je bilo poznato prodavatelju ili bi mu trebalo biti poznato)
3. ako stvar nema karakteristike i značajke koje su izričito ili prešutno dogovorene ili propisane
4. ako je prodavatelj isporučio stvar koja ne odgovara uzorku ili modelu, osim ako je uzorak ili model prikazan samo radi obavijesti

 

Sposobnost robe za normalnu uporabu ocjenjuje se u odnosu na uobičajene proizvode iste vrste, uzimajući u obzir bilo kakve izjave prodavatelja o karakteristikama robe koje su izrečene od strane prodavatelja ili proizvođača putem oglašavanja, prezentacije proizvoda ili oznaka na samim proizvodima.

Kupac može ostvariti svoja prava zbog materijalnog nedostatka ako obavijesti prodavatelja o nedostatku unutar 2 (dva) mjeseca od dana kada je nedostatak otkriven. Kupac mora detaljnije opisati nedostatak u obavijesti o nedostatku i omogućiti prodavatelju pregled predmeta. Kupac može osobno obavijestiti prodavatelja o nedostatku, a prodavatelj će izdati potvrdu. Prodavatelj nije odgovoran za materijalne nedostatke u robi koji se pojave nakon isteka 2 (dvije) godine od isporuke proizvoda. Smatra se da je nedostatak u robi već postojao u trenutku isporuke, ako se pojavi unutar 6 (šest) mjeseci od isporuke.

Kupac, koji je ispravno obavijestio prodavatelja o nedostatku, ima pravo zahtijevati od prodavatelja da:

- otkloni nedostatak u robi ili
- vrati dio plaćenog iznosa u skladu s pogreškom ili
- zamijeni neispravnu robu novom, besprijekornom robom ili
- vrati plaćeni iznos

U svakom slučaju, kupac također ima pravo zahtijevati od prodavatelja naknadu za štetu, a posebno nadoknadu troškova materijala, rezervnih dijelova, rada, prijevoza i prijevoza proizvoda koji proizlaze iz ispunjenja obveza. Kupčeve tvrdnje protiv prodavatelja zastarijevaju nakon 2 (dvije) godine od dana kada je obavijestio prodavatelja o stvarnoj pogreški.

Ako postojanje nedostatka u robi nije sporno, prodavatelj mora udovoljiti zahtjevu kupca najkasnije u roku od 8 (osam) dana. Prodavatelj će odgovoriti na zahtjev kupca pismeno najkasnije 8 (osam) dana nakon primitka, ako je postojanje nedostatka u robi osporeno. Ako prodavatelj uništi ili izgubi proizvod koji mu je dan na popravak, održavanje ili dovršetak, dužan je dostaviti novi identičan proizvod kupcu, prema njegovom izboru, u roku od 8 (osam) dana ili mu odmah platiti odštetu u iznosu maloprodajne cijene novog proizvoda. Ako prodavatelj ošteti ili slomi proizvod koji mu je dan na popravak, održavanje ili dovršetak, dužan je otkloniti nedostatak ili oštećenje o vlastitom trošku u roku od 3 (tri) dana, pod uvjetom da to ne smanjuje vrijednost i uporabljivost proizvoda. U slučaju da to nije moguće osigurati, pravo pripada kupcu kao u slučaju gubitka ili uništenja.

JAMSTVO

Za proizvode koji imaju jamstvo, primjenjuju se uvjeti jamstva navedeni na važećoj jamstvenoj kartici i vrijede od datuma kupnje uz predočenje računa. Za rješavanje prigovora odgovoran je ovlašteni servis. Da bi ostvario prigovor, proizvod se mora poslati u servisni centar, koji je obvezan popraviti proizvod u roku od 45 dana od primitka zahtjeva za otklanjanje nedostataka. Ako servis ne uspije popraviti proizvod u zakonskom roku, prodavatelj je dužan kupcu pružiti novi besprijekoran proizvod.

Prodavatelj nije ovlašten utvrđivati nedostatke na proizvodu. Samo ovlašteni servis ima nadležnost procijeniti nedostatak, stoga zamjena proizvoda ili povrat proizvoda nije moguć bez mišljenja ovlaštenog servisera.

Ako roba za koju je izdano jamstvo ne funkcionira besprijekorno ili nema karakteristike navedene na jamstvenom listu ili reklamnoj poruci, kupac može prvo zatražiti ispravak nedostataka. Ako se nedostaci ne isprave u ukupnom roku od 45 dana od dana kada je proizvođač, prodavatelj ili ovlašteni servisni centar primio zahtjev kupca za ispravkom nedostataka, proizvođač mora zamijeniti robu identičnom, novom i besprijekornom robom bez naknade za kupca. Ako proizvođač ne popravi ili ne zamijeni robu novom unutar navedenog roka, kupac može raskinuti ugovor ili zatražiti umanjenje kupoprodajne cijene. Prava kupca po jamstvu istječu nakon 2 (dvije) godine od dana kada je kupac zatražio besplatno otklanjanje nedostataka ili zamjenu proizvoda novim.

 

ZAŠTITA AUTORSKIH I SRODNIH PRAVA I DRUGIH PRAVA INTELEKTUALNOG VLASNIŠTVA VOLIMA

 

ima isključivo autorsko pravo na internetsku trgovinu, kao i na neke od njezinih sastavnih dijelova, poput teksta, vizualnih i zvučnih elemenata, vizualnog identiteta, podataka i baza podataka, programske kôde i drugih elemenata. Eksploatacija navedenih autorskih prava bez izričitog prethodnog pisanog pristanka VOLIMA predstavlja povredu autorskih prava - u tom će se slučaju VOLIMA ovlastiti korištenjem svih dostupnih pravnih sredstava radi ostvarivanja tih prava.

Internetska trgovina VOLIMA također sadrži elemente koji uključuju isključiva autorska prava i druga prava iz područja intelektualnog vlasništva drugih osoba. Za sadržaj navedenih predmeta isključivo su odgovorne druge osobe, bez obzira nalazi li se taj sadržaj u vraćenoj trgovini. Ako potrošač ostavi vlastiti komentar, ocjenu proizvoda ili usluge i fotografiju na web mjestu www.volima.hr , prihvaćanjem ovih Općih uvjeta i odredbi suglasan je da VOLIMA može koristiti takav komentar, ocjenu ili fotografiju u marketinške svrhe.